tisdag 2 september 2014

Säsongen avslutad

Sådärja
Ställt bort vattenskotern för i år.
Innan det tog jag ut cylindern och den repiga PTO kolven.
Cylindern har jag putsat upp och mätt, den har inga repor och är i fin kondition men varför blev kolven repig på varsin sida av kolvbulten. Den måste ha gått för varmt vid något tidigt inkörningsskede och expanderat så den nöp. MAG kolven ser som ny ut.

De åtgärder jag gör inför nästa är är att jag nu beställt ett par snäpp större pilot och lågfartsmunstycken till förgasarna. Nu ska den minsann få soppa så den kyls och smörjs tillräcklig. Den har annars gått perfekt och mycket bränslesnålt (kanske för snålt).

Hursomhelst, ingen extra kostnad. Jag hade en extra något begagnad Wiseco kolv som jag mätt upp och som kommer funka perfekt.
Så nästa år kör vi igen, kanske med två skotrar om jag fått igång GTX:en, se nedan :)

http://sea-doo-gtx.blogspot.se/

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar